Er is een fout opgetreden in dit gadget

zondag 25 oktober 2015

Welke foto zou jij kiezen als boekcover?

Het gaat goed met mijn site Handicap en prostitutiebezoek De bezoekersaantallen liggen tussen de 400 en 600 per week. Wat ik voor zo'n niche site niet slecht vind. Er wordt flink geklikt op de profielen van de sekswerkers. De site voorziet kortom toch in een behoefte naar info over dit delicate onderwerp. Dat heeft mij ertoe gebracht een volgende stap te zetten: het schrijven van een boek(je) over handicap en betaalde seks mm het onderwerp eens gedegen uit te lichten. De titel? Teren op betaalde liefde.

Het zal deels autobiografisch worden, aangezien ik al meer dan 27 jaar ervaring heb met dit onderwerp. Ik kan daarbij putten uit mijn nooit uit te geven autobiografie. Het wordt wel minder expliciet en gedetailleerd dan in die autobiografie. Al was het maar, omdat mijn ervaringen in functie van het complete verhaal rondom beperking en betaalde seks moeten komen te staan. Naast mijn eigen ervaringen wil ik ook praktische info erin stoppen en mijn gedachten laten gaan over zaken die vaak met prostitutie worden geassocieerd, denk aan mensenhandel en dwang.

Ik denk het op korte termijn te kunnen schrijven. De opzet zit al in mijn hoofd. Waar ik nu jullie hulp bij wil vragen, is de coverfoto. Met zo'n gevoelig onderwerp kun je natuurlijk geen herkenbare personen of locaties op de cover zetten. Een cartoon is een optie, maar omdat een coverfoto van  hoge kwaliteit moet zijn, heb ik niks aan een van internet geplukte cartoon.

Dit alles overwegende, heb ik momenteel de keuze uit twee zelf gemaakte foto's. Over het auteursrecht hoeft dus alvast niet te worden gebakkeleid.


De bekende foto van de Verversrui in het Schipperskwartier. Nadeel is dat je nauwelijks de rosse buurt als zodanig herkent als je niet van Antwerpen bent, maar ik kan moeilijk te midden van de ramen zelf een  foto nemen. Dat vinden de dames begrijpelijkerwijs niet leuk. Voordeel voor de herkenbaarheid is dat die ook op de site prijkt.

Ik opteer zelf liever voor de volgende meer expliciete foto.


De foto uit Tallinn van een striptease tent. Nadeel is dat striptease geen echte seksuele handelingen betreft, al zouden die zich best binnen hebben kunnen afgespeeld. Ik ben toen in 2013 netjes buiten gebleven. Het is wel een seksueel triggerende foto. Een ander nadeel is dat de foto al is gebruikt in  het boek over mijn Europese reis, maar dat is niet door duizenden mensen gekocht en gelezen ...

Zelf ga ik dus voor de tweede optie. Zijn jullie als bezoekers van dit blog het daarmee eens?

Oh ja, als het boek eenmaal af is en gepubliceerd, valt het natuurlijk in elk geval via www.handicapenprostitutiebezoek.nl te bestellen. Dat laat ik t.z.t zeker weten.   

5 opmerkingen:

lebonton zei

de tweede foto past inderdaad meer in de sfeer. de eerste is voor mij gewoon een straat. wellicht is dat nog te verhelpen met een avondfoto, wanneer de verlichting van de 'etalages' duidelijk maakt wat de uitgestalde waar kan zijn.

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Ik ben het helemaal met je eens Ton. 's Avonds zijn de ramen wel verlicht, maar dan heb je alleen een foto van verlichte ramen. De personen daarin kun je dan nog steeds niet portretteren.

bert deben zei

foto 1 vind ik eigenlijk nietszeggend ... zeker foto 2 dus !

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Duidelijk!

jankroos zei

jouw avater is een van de mooiste op Wordpress, vanwege de kleuren zwart wit en oranje. De tweede foto is geschikt als je van het roze oranje weet te maken.